Followers

DISCLAIMER

Goofs ini sebenarnya bahan tambah nilai untuk filem tu sendiri dan benda suka-suka di kalangan peminat filem. Goof / bloopers sebenarnya tipikal dalam mana-mana pembikinan termasuklah Hollywood. Harap penonton yang membaca tidak akan menilai kualiti dari sudut goof / bloopers kerana nilai sesebuah filem itu terletak pada kualiti cerita, lakonannya dan bla3.

Orang filem pula tak perlu risau, goof / bloopers filem anda akan didedahkan selepas semua filem habis tempoh wajib tayang. Dan, jika keuntungan filem anda RM11 juta, nilai tu tak akan menyusut jadi RM1 pun jikalau goof / bloopers anda didedahkan. Rasanya bertambah untung ada la kot sebab orang akan tonton di astrofirst ataupun DVD untuk make sure apa yang dikatakan tu betul atau tak.

Sunday, October 13, 2013

Pontianak vs. Orang Minyak (2012)

1. Rambut yang berada di dada sebelah kiri tetiba berada di sebelah kanan lepas tukar syot. 

2. Rambut yang berada di dua belah dada tiba tiba ada di sebelah kanan saja pula selepas tunjuk penumbuk. 

3. Kalung di dada sebelah kiri Pak Rejab sekejap nampak sekejap tak diantara syot. 

4. Masa orang minyak eksplen tentang limau dapat membasmi minyak, pinggan kertas yang ada di dada tiba tiba berada di perut lepas tukar syot. 

5. Tangan Kasturi tetiba ada atas kain lepas tukar syot, 

6. Tangkai bakul tetiba naik ke atas mendekati tapak tangan selepas tukar syot. 

7. Masa Sudiro nak buka pendinding, dia membelakangi kampung (secara teori, mereka berada di dalam kawasan pendinding). Lihat background yang ada rumah orang.Tapi, tukar syot, Sudiro dan isteri tetiba menghadap kampung. Lihat di hadapan mereka yang ada rumah (secara teori, mereka tiba tiba ada di luar kawasan pendinding).

No comments: