Followers

DISCLAIMER

Goofs ini sebenarnya bahan tambah nilai untuk filem tu sendiri dan benda suka-suka di kalangan peminat filem. Goof / bloopers sebenarnya tipikal dalam mana-mana pembikinan termasuklah Hollywood. Harap penonton yang membaca tidak akan menilai kualiti dari sudut goof / bloopers kerana nilai sesebuah filem itu terletak pada kualiti cerita, lakonannya dan bla3.

Orang filem pula tak perlu risau, goof / bloopers filem anda akan didedahkan selepas semua filem habis tempoh wajib tayang. Dan, jika keuntungan filem anda RM11 juta, nilai tu tak akan menyusut jadi RM1 pun jikalau goof / bloopers anda didedahkan. Rasanya bertambah untung ada la kot sebab orang akan tonton di astrofirst ataupun DVD untuk make sure apa yang dikatakan tu betul atau tak.

Wednesday, February 13, 2013

Skyfall (2012)

1. Motor yang dinaiki Bond hilang tiba tiba. 

2. KANTOI: Masa Bond jatuh atas koc dan hampir jatuh ke tepi, Bond pengang kuat sebab nak naik semula atas bumbung koc. Sebenarnya, Bond hanya berpura pura. Ada papan / support yang membantu Bond untuk melakukan aksi tersebut. Korang akan nampak papan yang dibina di tepi koc untuk scene tersebut semasa Eve sedang berbual dari atas jambatan. 

3. Masa M buka lampu, Nampak kertas labeI botol wain Bond berada di sebelah kanannya. Tukar syot je, label botol wain tu berada di sebelah kiri Bond tiba tiba. 

4. Tangan yang mengenggam kejap terbuka kejap genggam batang between syot.

5. Kertas kat bawah lengan M yang terselit di bawah fail Bond tiba tiba ada jauh di sebelah fail tiba tiba. 

6. Celahan kecil bangku panjang yang diduduki Bond hilang dalam syot seterusnya. Malah, kain kot Bond yang berada di depan bangku tiba tiba ada di tengah bangku. 

7. Rokok yang ada kat tepi bahu tiba tiba ada kat bawah sebelum dalam syot seterusnya, ada kat atas tepi bahu semula. 

8. Jarak penjahat yang pengsan atas titi kecil tu berbeza masa pembantu Bond sepak kepalanya dan masa Bond berjalan keluar dari situ. Awalnya Nampak dekat dengan tiang. Seterusnya, jauh sedikit tiba tiba. 


9. FAKTA @ AUTA: Bond masukkan alat pengesan dalam kocek kanannya masa atas kapal layar. Tapi, di akhir babak kat pulau, Bond keluarkan alat tu dari tangan kirinya. Which shows that benda tu macam berada di kocek kiri. Bukankah sepatutnya Bond keluarkan benda dari kocek kanan menggunakan tangan kanan? Pada masa Bond sedang memegang pistol di tangan kanan, amat pelik a.k.a mustahil Bond menggunakan tangan kirinya untuk seluk kocek kanan. 

10. Masa Silva turun tangga, dua orang lalu tepi dia. Tukar syot, tetiba dua orang tu hilang dan jadi seorang lelaki yang lalu. Padahal mereka tak sempat belok lagi. 

11. FAKTA @AUTA: Waktu Silva melarikan diri, ianya adalah waktu puncak. Orang ramai giler kat stesen. Tapi, bila keretapi jatuh lepas Silva buat lubang kat landasan, keretapi kosong tanpa penumpang. 

12. Masa awal scene jam tangan M tunjuk pukul 3. Dalam scene yang tak sampai 1 jam ini, tiba tiba saja sebelum Silva datang, jam sudah menunjukkan jam 3.55. 

13. Tangan M yang pegang fail tiba tiba tak pegang fail pulak lepas tukar syot.

No comments: