Followers

DISCLAIMER

Goofs ini sebenarnya bahan tambah nilai untuk filem tu sendiri dan benda suka-suka di kalangan peminat filem. Goof / bloopers sebenarnya tipikal dalam mana-mana pembikinan termasuklah Hollywood. Harap penonton yang membaca tidak akan menilai kualiti dari sudut goof / bloopers kerana nilai sesebuah filem itu terletak pada kualiti cerita, lakonannya dan bla3.

Orang filem pula tak perlu risau, goof / bloopers filem anda akan didedahkan selepas semua filem habis tempoh wajib tayang. Dan, jika keuntungan filem anda RM11 juta, nilai tu tak akan menyusut jadi RM1 pun jikalau goof / bloopers anda didedahkan. Rasanya bertambah untung ada la kot sebab orang akan tonton di astrofirst ataupun DVD untuk make sure apa yang dikatakan tu betul atau tak.

Saturday, November 3, 2012

S.A.M (2012)

1. Gitar tu lebih tinggi dari tiang katil. Sepatutnya akan nampak dari syot seterusnya. Tetapi, gitar yang berada di tepi katil hilang lepas Sam bangun dari katil. Gitar tu muncul semula masa syot Sam jalan pergi bilik air. 

2. Jari yang ada kat atas penutup bekas cincin tu berada ke bawah sikit tiba tiba lepas tukar syot. Jari tu ada balik ka atas penutup selepas tu. 

3. Tangan yang ada kat bantal tetiba ada kat dagu lepas tukar syot. Malah, lengan kanan yang kat bawah bantal tetiba ada kat atas bantal. 

4. Ring buku hitam yang berada bawah ketiak tetiba ada kat depan dada lepas lif terbuka. 

5. Sam tutup mata dalam satu syot. Tukar syot, Sam tutup mata sekali lagi. 

6. Darah di bibir kiri Lisa sebelah pekat sebelah tak. Tukar syot, dua dua alir darah di bibir kiri Lisa nampak pekat dan lelehannya juga berbeza.

No comments: