Followers

DISCLAIMER

Goofs ini sebenarnya bahan tambah nilai untuk filem tu sendiri dan benda suka-suka di kalangan peminat filem. Goof / bloopers sebenarnya tipikal dalam mana-mana pembikinan termasuklah Hollywood. Harap penonton yang membaca tidak akan menilai kualiti dari sudut goof / bloopers kerana nilai sesebuah filem itu terletak pada kualiti cerita, lakonannya dan bla3.

Orang filem pula tak perlu risau, goof / bloopers filem anda akan didedahkan selepas semua filem habis tempoh wajib tayang. Dan, jika keuntungan filem anda RM11 juta, nilai tu tak akan menyusut jadi RM1 pun jikalau goof / bloopers anda didedahkan. Rasanya bertambah untung ada la kot sebab orang akan tonton di astrofirst ataupun DVD untuk make sure apa yang dikatakan tu betul atau tak.

Sunday, August 8, 2010

Pearl Harbor (2001)

Ni kira filem dahsyat giler tahun 2001. Siapa tak tahu tentang filem ni g main dengan kucing kurap g! Aha.. hari ni aku nak bawakan 3 mistake yang boleh anda jumpa dalam filem arahan Michael Bay, Pearl Harbor.

Adegan romantik antara Ben Afleck ini telah menjadi tak romantik apabila darah yang keluar dari idung (rujuk gambar atas kiri dan kanan, kemudian gambar bawah kiri) hilang pada syot seterusnya (gambar bawah kanan)

Adegan ini juga telah menjadi tidak romantik lagi apabila Kate Beckinsale, bagi skaf kat bf dia (gambar atas) dan skaf itu tetiba hilang pada syot seterusnya... dan ada balik pada adegan seterusnya.

Adegan ini juga tidak menjadi syahdu lagi apabila aku menyedari bahawa kedudukan beg tangan pelakon extra ini, berubah tangan di syot yang berlainan..

Selamat menyambut bulan kemerdekaan!!!

4 comments:

CikPuanWanda said...

cite ni mmg best..xsngka lak ada adegan2 "tipu" ni..hhhehe..nk kena tngok alek la camni

mira_nas said...

observant betul ye awk ni

Anonymous said...

ahahaa..ishh..dah tgk 3 kali dh cte ni tp xpasan pon..haha..gile teliti anda! :D

saiful said...

cerita ni mmg best dan xpuas bila menontonnya.
Ala kesilapan kecil yg boleh dimaafkan.hehehe