Followers

DISCLAIMER

Goofs ini sebenarnya bahan tambah nilai untuk filem tu sendiri dan benda suka-suka di kalangan peminat filem. Goof / bloopers sebenarnya tipikal dalam mana-mana pembikinan termasuklah Hollywood. Harap penonton yang membaca tidak akan menilai kualiti dari sudut goof / bloopers kerana nilai sesebuah filem itu terletak pada kualiti cerita, lakonannya dan bla3.

Orang filem pula tak perlu risau, goof / bloopers filem anda akan didedahkan selepas semua filem habis tempoh wajib tayang. Dan, jika keuntungan filem anda RM11 juta, nilai tu tak akan menyusut jadi RM1 pun jikalau goof / bloopers anda didedahkan. Rasanya bertambah untung ada la kot sebab orang akan tonton di astrofirst ataupun DVD untuk make sure apa yang dikatakan tu betul atau tak.

Sunday, December 23, 2012

Hantu Gangster (2012)

1. Te Sai masih belum sampai tepi frame, tapi tukar syot, dalam tak sampai beberapa saat dia terlanggar polis yang tak ada pun kat dalam syot sebelum tu. 

2. Yang polis kurus tu pacak batang penyapu atas jalan. Tukar syot, terus batang penyapunya meninggi. Syot seterusnya, batang penyapu tu berada tegak atas jalan semula. 

3. Masa ketua Cina berjalan ke ketua India, dia berjalan seorang diri. Tukar syot, ada dua orang kuncu dia follow tetiba. 

4. Lagu yang digantung tetiba saja bergoyang kuat. Padahal awal awal takde la sampai kuat macam tu. 

5. Kedudukan tin berbeza lepas tukar syot. 

6. Botol arak yang ada kat tangan kanan tetiba ada kat tangan kiri. 

7. Mikrofon yang rendah tiba tiba meninggi. 

8. Kain selimut yang di bawah paha tiba tiba berada di hujung kaki sebelum katil patah.

No comments: