Followers

DISCLAIMER

Goofs ini sebenarnya bahan tambah nilai untuk filem tu sendiri dan benda suka-suka di kalangan peminat filem. Goof / bloopers sebenarnya tipikal dalam mana-mana pembikinan termasuklah Hollywood. Harap penonton yang membaca tidak akan menilai kualiti dari sudut goof / bloopers kerana nilai sesebuah filem itu terletak pada kualiti cerita, lakonannya dan bla3.

Orang filem pula tak perlu risau, goof / bloopers filem anda akan didedahkan selepas semua filem habis tempoh wajib tayang. Dan, jika keuntungan filem anda RM11 juta, nilai tu tak akan menyusut jadi RM1 pun jikalau goof / bloopers anda didedahkan. Rasanya bertambah untung ada la kot sebab orang akan tonton di astrofirst ataupun DVD untuk make sure apa yang dikatakan tu betul atau tak.

Friday, February 10, 2012

Hafalan Shalat Delisa (2011)

1. Tangan ibu Delisa yang berada di bahu berada di kepalanya selepas tukar syot. 

2. Tudung Delisa yang diikat di leher sekejap berada di atas bahu kanannya dan sekejap berada di belakangnya semasa Delisa mahu tendang bola ke dalam gol. 

3. Sebelum tsunami, rumah Delisa berada di tepi pantai. Begitu dekat dengan pantai. Namun, semasa ayahnya Delisa pulang dan melihat rumahnya ranap dek tsunami, lokasi rumahnya berbeza sekali. Paling jelas bezanya adalah kewujudan tembok yang tak pernah wujud di belakang, kiri atau kanan rumah Delisa sebelum tsunami melanda. Jika penjelasannya tsunami telah menjejaskan kontur dan menghakis tanah, itu mungkin penjelasan yang agak baik juga untuk sebab kenapa tembok itu muncul dekat tapak rumah Delisa.

4. Tangan Sophie yang berada di kiri kepala Delisa berubah berada di kanan kepala Delisa secara tiba tiba lepas tukar syot. 

5. Tangan Delisa yang berada di dada bapanya berada di atas lengan bapanya lepas tukar syot secara tiba tiba.

6. Kaki Delisa yang kudung tidak dapat disembunyikan dengan baik semasa bapanya turunkan Delisa di tapak rumahnya.

7. Semasa syot Ustaz Rahman dengan Sophie, di belakangnya ada jip. Namun, semasa syot Ustaz Rahman saja, jip tak kelihatan walhal ustaz rahman dan jip tu jaraknya amatlah dekat. 

8. Baju Ustaz Rahman sekejap terbuka sebab ditiup angin, sekejap tertutup kemas di antara syot walaupun Ustaz Rahman tak sentuh pun baju dia untuk perbetulkan.

10 comments:

Anissazira Mahmod said...

yang penting, movie nih memang terbaek.

Unknown said...

dah ada dah ceta ni... tapi xsempat tengok... hohoh

rosa rogosa alba said...

Terbaek...best movie ever

mohdhazlan Dreadlock said...

best cite ni..mmg..

Unknown said...

pandai juga kamu cri masalah shootingnya. bleh jd director filem ni..

karmilaillang said...

hihihi...filem ni best, pas tgk kesilapan filem ombak rindu..masa tontn filem ni pun saya tercari2 kesilapannya...tp tak jumpa

nana aziz said...

pergh hebat..sume nampak.haha

Unknown said...

nie crite ape?
ta penah nmpak pon?
engatkan gambar antuu tadie..hoho ^o^

loVe puRpLe said...

best gile cite nie penuh keinsafan

Anonymous said...

hye there =)

1st time sggah sini.
haha =p best lak dpt spot scene mistake sesuatu filem..GoofSpot..haha
Btw, x pernah gi tgok citer ni.. nnt cha usha =)