Followers

DISCLAIMER

Goofs ini sebenarnya bahan tambah nilai untuk filem tu sendiri dan benda suka-suka di kalangan peminat filem. Goof / bloopers sebenarnya tipikal dalam mana-mana pembikinan termasuklah Hollywood. Harap penonton yang membaca tidak akan menilai kualiti dari sudut goof / bloopers kerana nilai sesebuah filem itu terletak pada kualiti cerita, lakonannya dan bla3.

Orang filem pula tak perlu risau, goof / bloopers filem anda akan didedahkan selepas semua filem habis tempoh wajib tayang. Dan, jika keuntungan filem anda RM11 juta, nilai tu tak akan menyusut jadi RM1 pun jikalau goof / bloopers anda didedahkan. Rasanya bertambah untung ada la kot sebab orang akan tonton di astrofirst ataupun DVD untuk make sure apa yang dikatakan tu betul atau tak.

Wednesday, April 20, 2011

... Dalam Botol (2011)

1. Kedudukan tangan ayah Ruby yang memegang rokok sedikit berbeza diantara dua syot. Gambar atas, tangannya sedikit ke depan lutut. Gambar bawah, tangannya ke belakang sedikit, di atas paha.

2. Bayangan equipment kelihatan. Mungkin bayang kamera kerana pergerakan bayang tersebut selari dengan gerakan frame filem.

3. Jem pegang fail di sebelah kanan (gambar atas) tetapi sewaktu syot selepas itu menunjukkan fail tersebut berada di sebelah kirinya (gambar bawah).

2 comments:

ArtPixel Studio. said...

nice job bro....

Hayati Hamzah said...

woo gila teliti. tak pernah terfikir pun nak tengok benda2 ni.