Followers

DISCLAIMER

Goofs ini sebenarnya bahan tambah nilai untuk filem tu sendiri dan benda suka-suka di kalangan peminat filem. Goof / bloopers sebenarnya tipikal dalam mana-mana pembikinan termasuklah Hollywood. Harap penonton yang membaca tidak akan menilai kualiti dari sudut goof / bloopers kerana nilai sesebuah filem itu terletak pada kualiti cerita, lakonannya dan bla3.

Orang filem pula tak perlu risau, goof / bloopers filem anda akan didedahkan selepas semua filem habis tempoh wajib tayang. Dan, jika keuntungan filem anda RM11 juta, nilai tu tak akan menyusut jadi RM1 pun jikalau goof / bloopers anda didedahkan. Rasanya bertambah untung ada la kot sebab orang akan tonton di astrofirst ataupun DVD untuk make sure apa yang dikatakan tu betul atau tak.

Monday, June 7, 2010

Evolusi: KL Drift 2 (2010)

Ini adalah filem paling gempaklah kalau dalam ranking filem aksi di malaysia. Memang salute to Syamsul Yusof, filem ni memang buat aku teruja terutamanya part akhir. Memang gempak dan cukup mendebarkan.

Tetapi, aku bukan mahu membicarakan tentang kehebatan filem ini... aku mahu seperti biasa mendedahkan apa yang korang tak perasan dalam filem ini. Sape yang beli DVD tu, tgk balik betul2 part ini..

Dalam babak diatas, sewaktu polis sedang masyuk sembang bincang ngan rakan setugasnya ttg mayat itu, wide syot (gambar atas) menunjukkan ada tanda diletakkan atas badan mayat, tidak jauh daripada tangannya, ada tanda kedua. Malangnya, bila close-up muncul satu lagi objek kuning yang tidak dilihat sewaktu scene wide syot.

Perhatikan (1), jangan tenung Scha. Tenung botol sos. Apa yang pelik di situ adalah warna penutup botol itu. Memang biasalah kan tudung botol kaler kuning. Wide syot (2) menunjukkan hanya ada satu saja botol sos di atas meja. Jadi, bagaimana dalam (3) tudung sos itu bertukar jadi kaler putih? Jawab sendiri.. haha
Kesilapan ni paling senang dikesan. Waktu Zack realise yang Aleya datang tolong bantu keje kat workshop, Scha pun bangun dan ada dialog2. Itu tak penting. Perhatikan papan merah yang digunakan untuk masuk ke bawah kereta yang berada di bawah kereta (gambar di atas). Namun, bila geng Joe datang, tetibe je papan tu berada jauh dari tempat asal (gambar bawah)...

Itu saje.. daaa...

4 comments:

Ekin Ismail said...

hahahhah....

jeans lusuh said...

u miss another part. time jackie chan berlawan kat dapur n then mak budak2 tu datang, lempar her rabbit ear hairband. masa tgh gaduh the hairband tetiba ada, tetibe takde ^^

pN.rOs said...

rajinnya dia perhati sumer tu hehheh

noa said...

wow hebatnya mata leh perasan semua tu.kagum kagum