Followers

DISCLAIMER

Goofs ini sebenarnya bahan tambah nilai untuk filem tu sendiri dan benda suka-suka di kalangan peminat filem. Goof / bloopers sebenarnya tipikal dalam mana-mana pembikinan termasuklah Hollywood. Harap penonton yang membaca tidak akan menilai kualiti dari sudut goof / bloopers kerana nilai sesebuah filem itu terletak pada kualiti cerita, lakonannya dan bla3.

Orang filem pula tak perlu risau, goof / bloopers filem anda akan didedahkan selepas semua filem habis tempoh wajib tayang. Dan, jika keuntungan filem anda RM11 juta, nilai tu tak akan menyusut jadi RM1 pun jikalau goof / bloopers anda didedahkan. Rasanya bertambah untung ada la kot sebab orang akan tonton di astrofirst ataupun DVD untuk make sure apa yang dikatakan tu betul atau tak.

Monday, May 24, 2010

V3: Samseng Jalanan (2010)

V3: samseng jalanan. Sebuah filem Farid Kamil yaw!. Vroom! Ok. Aku nk bawak tgk mistake yang korang x perasan dalam filem ni.

Sape yang lom tgk tu, sila download dan tengok. Perhatikan adegan racing terakhir antara Garing dengan watak Farid Kamil. Lepas Garing kalah, dia g ke satu kawasan terpencil. Motor dia jatuh, rebah sembah bumi. Waktu ini, anda akan perasan yang cermin helmet dia kaler hitam. Anda tengok cahaya sekeliling (yang asalnya dijana dari spotlight), x menyuluh sikit pun masuk ke dalam cermin helmet tu.

Tapi, dalam babak seterusnya. Bila Garing tolak pintu. Tetibe saje cermin helmet jadi jernih. Nampak muka Garing.

Memang jelas nk cover stuntman (waktu scene cermin gelap).. tapi, dah alang2 gelapkan cermin tu, terus lah guna cermin gelap sampai si Garing tu buka helmet. Apalah!!!

7 comments:

Kniedaz said...

xtengok lg..tp bila tgk nk check jugak ^_^

Afiq Bukhari said...

haha standardla tu ade mistake..even movie omputih pun byk gak mistake.lagi terang xyh bersuluh2 da ;p

Anonymous said...

tu punn nk jadi isu ????????? ko wat filem sndiri laaa beb !

Anonymous said...

ape da...??? g komen filem omputih lg bgus la...

sbnrnye, aku stuju gak die nk cover stuntman, tp tu sbnrnye adalah slh satu teknik dlm filem.. dan satu lagi.. kalo tgk dr aspek shooting, yg cermin gelap tu dsbbkan keadaan sekeliling gelap, kameraman shoot dari jauh + lighting yg kureng.. manakala yg nampak muke tu, terang nampak cahaya lingting kt cover helmet.. tu kameraman shoot dr depan.. close-up..

kalau nk cri kesempurnaan memg la sush, tp kalo nk cr secara logiknye, memg ada..

KhairulZamanKhobin said...
This comment has been removed by the author.
KhairulZamanKhobin said...

kepada anonymous:

lu tak puas hati apahal..
lu ingat wa x komen ke filem omputeh..
wa sokong filem melayu ma...
ini hanya sekadar seronok2..
benda kecil mcm ni la akan wat filem melayu laku..

bro.. mmg orang sedar filem itu hanya filem.. tapi, kalau kita tahu cara diorang buat, dan perasan ada yang tak kena, itu lagi menarik minat orang nk tgk V3... slain tu, galakkn pengarh berhati2 dgn aspek2 cmni.

mmg x sume perfect... yg perfect mmg xde.. tp, kalau wa tak gtau lu apa yang x perfect dalam filem V3 ni, wa ingat lu trus tgk tak ambil kisah untuk mantapkan filem kita.. lu macam lembu ditarik hidung, tengok filem sebab nak tengok filem, bukan nak hayati teknik buat filem.

The Tearaway said...

TERBAIK la br0...
wa s0k0ng jawapan lu gak... :)

t0 annonymous :-
k0rang jeles kan... dah pegi tgk m0vie x nampak,,, bile 0rng len lebih creative nampak bende2 mcm ni,, k0rng nk bising...

blah la kal0 nk kec0h,, wat bl0g sendri,, xyah jd ann0nymous..