Followers

DISCLAIMER

Goofs ini sebenarnya bahan tambah nilai untuk filem tu sendiri dan benda suka-suka di kalangan peminat filem. Goof / bloopers sebenarnya tipikal dalam mana-mana pembikinan termasuklah Hollywood. Harap penonton yang membaca tidak akan menilai kualiti dari sudut goof / bloopers kerana nilai sesebuah filem itu terletak pada kualiti cerita, lakonannya dan bla3.

Orang filem pula tak perlu risau, goof / bloopers filem anda akan didedahkan selepas semua filem habis tempoh wajib tayang. Dan, jika keuntungan filem anda RM11 juta, nilai tu tak akan menyusut jadi RM1 pun jikalau goof / bloopers anda didedahkan. Rasanya bertambah untung ada la kot sebab orang akan tonton di astrofirst ataupun DVD untuk make sure apa yang dikatakan tu betul atau tak.

Friday, January 29, 2010

The Forgotten (2004)

Lama sungguh yer aku tidak menghupdate blog2 ini.. bukan hape.. internet sedkit masalah dan aku juga sibuk dengan pelbagai perkara yang aku sndri cari pasal. Okeyh. Jom.. kita tengok filem sterusnya.. Kali ini aku bawakan sebuah filem thriller bertajuk The Forgotten. Produksi tahun 2004 yang berkisar ttg abduction dan kisah alien yang masih lagik jadi misteri.
Dalam gambar ini, Telly jumpa something di sebalik wallpaper bilik ni. Perhatikan gambar pemain yang besar tu. Tetiba hilang dalam (2). Dalam (1) ada komputer yang tetibe hilang dalam (3). Dalam scene ini, Telly tidak mengangkat gambar itu dan meletakkannya di tepi. So, kemanakah gambar itu pergi???
Ni plak, bila Telly kena kejar ngn ejen rahsia. Dia masuk dalam kedai ni. Dalam syot Telly, ada seorang je yang jaga kaunter. Dalam scene ejen tu, tetibe je ada sorang pompuan sedang membantu penjaga kaunter tadi. Huh, babak ni x sampai beberapa saat, so.. bagaimanakah pompuan tu leyh tetibe muncul dalam tu?
Tin tu yang asalnyer berada dalam keadaan mengiring (atas) tetiba menegak.. Fikirkan.. hahaha
Bagaimana pulak cermin yang tidak dipecahkan ini.. tetibe hilang begitu je.. huhu... sedangkan yang kita tahu, cermin yang tertinggal di atas bingkai tidak jatuh semasa lelaki itu pecahkan kaca itu. Fikirkan..

daaa.. hehe

2 comments:

Kniedaz said...

tajamnya mata...membuktikan citer mat saleh tak semestinya perfect

KhairulZamanKhobin said...

yeah... tol2