Followers

DISCLAIMER

Goofs ini sebenarnya bahan tambah nilai untuk filem tu sendiri dan benda suka-suka di kalangan peminat filem. Goof / bloopers sebenarnya tipikal dalam mana-mana pembikinan termasuklah Hollywood. Harap penonton yang membaca tidak akan menilai kualiti dari sudut goof / bloopers kerana nilai sesebuah filem itu terletak pada kualiti cerita, lakonannya dan bla3.

Orang filem pula tak perlu risau, goof / bloopers filem anda akan didedahkan selepas semua filem habis tempoh wajib tayang. Dan, jika keuntungan filem anda RM11 juta, nilai tu tak akan menyusut jadi RM1 pun jikalau goof / bloopers anda didedahkan. Rasanya bertambah untung ada la kot sebab orang akan tonton di astrofirst ataupun DVD untuk make sure apa yang dikatakan tu betul atau tak.

Sunday, April 22, 2012

Sherlock Holmes: A Game Of Shadows (2011)

1. FAKTA ATAU AUTA: Letupan pada minit pertama memang nampak pelik. Yela. Meletup je habis tumbang orang yang lalu lalang. Tak bergerak gerak. Takkanlah yang duduk jauh pun boleh tumbang. Nampak sangat nipunye. 

2. Semasa Sherlock menyamar jadi orang Cina, tocang Sherlock yang berada di bahu kanannya sekejap ada sekejap hilang between syot. 

3. Semasa Sherlock lari ke keranda Firaun, buku yang ada atas meja hilang tiba tiba lepas tukar syot. 

4. Tongkat Watson yang tersembunyi di sebalik lengannya muncul tiba tiba selepas tukar syot. 

5. Korang akan perasan yang pelayan yang letak benda atas meja, dalam syot depan, lengan baju dia warna putih berjalur hitam. Tapi, tukar syot, pelayan tu pakai kot hitam pulak. 

6. Kat tarot pada awalnya berada di tengah satu bulatan yang dijahit. Namun, semasa Sherlock letak kad keempat, korang akan lihat susunan kad berada di tepi bulatan dan ada lebihan kad muncul di sebelah kad perempuan berkain merah. 

7. Kain yang berada di tepi Watson yang kemas tiba tiba jadi serabut secara tiba tiba selepas tukar syot. 


8. Satu botol jatuh atas tanah dan disebabkan satu lagi botol menindih, botol tersebut bergerak ke belakang tayar. Namun, tukar syot, botol tersebut berada di bawah tayar semula secara tiba tiba. 

9. Kain tangan atas meja chess Moriarty berubah posisi selepas tukar syot. 

10. Semasa syot awal, jarak antara seorang perempuan dengan sekumpulan lelaki jauh sedikit. Bila tukar syot saja, jarak perempuan tu dekat pula. 

11. Malah, semasa Watson nak turun kereta kuda, muncul beberapa orang lelaki dan perempuan berdiri di satu kawasan yang awal tadi ada orang duduk. 

12. Korang akan perasan yang luka Sherlock di pipi kirinya tidak konsisten dalam setiap syot sehingga akhir filem. Dalam beberapa syot, luka/parut itu hilang dan muncul dalam beberapa syot kemudian. 

13. Semasa geng Sherlock lari nak keluar dari kilang, kat dinding ada dua benda yang akan digunakan untuk panjat. Tetapi, semasa syot jauh, tepi dinding tu kosong je. 


14. Watson luka di perut kanannya sebab peluru yang ditembak (walaupun peluru tu tak kena tepat), tetapi dalam keretapi, dia jahit luka di perut kirinya.

No comments: