Followers

DISCLAIMER

Goofs ini sebenarnya bahan tambah nilai untuk filem tu sendiri dan benda suka-suka di kalangan peminat filem. Goof / bloopers sebenarnya tipikal dalam mana-mana pembikinan termasuklah Hollywood. Harap penonton yang membaca tidak akan menilai kualiti dari sudut goof / bloopers kerana nilai sesebuah filem itu terletak pada kualiti cerita, lakonannya dan bla3.

Orang filem pula tak perlu risau, goof / bloopers filem anda akan didedahkan selepas semua filem habis tempoh wajib tayang. Dan, jika keuntungan filem anda RM11 juta, nilai tu tak akan menyusut jadi RM1 pun jikalau goof / bloopers anda didedahkan. Rasanya bertambah untung ada la kot sebab orang akan tonton di astrofirst ataupun DVD untuk make sure apa yang dikatakan tu betul atau tak.

Friday, April 30, 2010

Twilight: New Moon (2009)

Jom.. sementara menunggu Twilight: Eclipse yang nk ditayang x lama lagi, meh kita tgk ape 'goof' yang sempat dikesan dalam Twilight: New Moon.
Bella bawak truck dia ke rumah Jacob. Perhatikan gambar atas, dalam syot close-up truck, korang akan nampak punggung Chevrolet yang mungkin milik Jacob. Tapi, tu x penting. Selepas adegan dialog2 bla bla bla between Bella and Jacob. Wide range syot xde tunjukkan Chevrolet yang korang nampak awal2 tadi.

Ni scene paling awal skali dalam filem ni. Dalam (1) Bella bangun dari tdur dan ada buku Shakespeare's Romeo n Juliet. Syot bertukar ke (2) dimana korang perhatikan betul2, tiada kelibat buku itu pon kat atas bantal sebelum bertukar ke (3). Lepas syot (3), alih ke (4) buku tu ada balik.

6 comments:

Unknown said...

berkunjung sambil melantunkan sebuah lagu

Shey Lokman™ said...

caner u taw eyy ??

KhairulZamanKhobin said...

eyes need 2 be sharp...
lots of reading through the internet...
dicampur dgn minat
:-)

Whiteraven68 said...

salam ziarah.
waa.. nampak aje.

tapi ape significant kita tahu ada ke takda buku tu?

="p sekadar tanya..

KhairulZamanKhobin said...

xde papepon..
cume best bila kita tahu yang orang x tau..

hanya orang yg melihat filem dari sudut mekanik yg paham

aiDieNa said...

Pandangan dari sudut mata yang berbeza.. seronok kan macam mencari kelainan kecanggahan dalam babak2 filem..